Blogger Widgets

SAPONINS dalam Aloevera Gel membantu proses detoks


"PERUT ADALAH TEMPAT BERMULA PELBAGAI PENYAKIT" (Hadis Riwayat Muslim)

Usus adalah antara organ yang sangat penting dalam badan kita kerana usus berfungsi:
1) untuk mencernakan makanan yang kita makan, 
2) menyerap nutrien dan membekalkan nutrisi kepada badan kita. 


Jika usus tercemar dengan toksin, kita mudah untuk dijangkiti penyakit kerana tubuh kita tidak mendapat nutrien yang mencukupi untuk meningkatkan tahap imunisasi badan. Toksin dalam badan terhasil daripada makanan yang tidak sihat (contohnya seperti makanan segera "fast food", makanan berminyak , dll), air & udara yang tercemar, racun yang disembur pada sayur, dll. Jadi kita wajib menjaga usus kita agar bersih daripada toksin supaya usus dapat berfungsi dengan baik. 

Cara yang paling efektif untuk menjaga/mencuci usus adalah melalui proses detoks/penyaktoksik. Ada banyak produk di pasaran yang mendakwa produk-produk mereka mampu untuk membuang toksin dalam badan. Tetapi, bagaimana kita sebagai pengguna perlu tahu sama ada produk-produk ini betul-betul berkesan bagi membuang toksin dalam badan kita? Apakah kandungan bahan yang terdapat dalam produk-produk detoks yang mampu melakukan proses pembersihan usus ini secara efektif dan berkesan? Jawapannya adalah bahan yang dinamakan SAPONINS di mana ia boleh didapati di dalam tumbuhan Aloe Vera.


Apa itu SAPONINS?

Bagi yang nak tahu, Saponins ini adalah buih semulajadi yang wujud dalam Aloe Vera. Hanya buih sahaja yang mempunyai kesan pembersihan yang sangat tinggi. Hari ini, tiada di kalangan kita yang basuh baju guna air paip, mesti nak guna sabun sebab sabun ada buih. Sebab ape? Sebab buih merupakan agen pembersihan yang berkesan. Nak cuci/detoks usus juga kena la guna bahan yang ada buih dan Allah SWT telah menjadikan Aloe Vera sebagai salah satu tumbuhan yang mempunyai Saponins yang merupakan buih semulajadi yang mampu detoks usus kita dengan sangat efektif.

Aloe Vera mengandungi saponin yang terkenal dengan pembersih, antiseptik, dan sifat-sifat anti-mikrob. Kilang aloe juga melegakan keradangan dan kesakitan, menjadikannya salah satu ubat semula jadi terbaik untuk penghadaman.


Bagaimana SAPONINS detoks usus?

Saponins merupakan buih semulajadi yang mempunyai molekul yang sangat kecil (lebih kecil daripada molekul air) dan sangat banyak yang mampu menembusi di celahan liang-liang bulu usus. Saponins akan menembus, memecahkan dan menguraikan toksin-toksin yang terkumpul mampat pada permukaan usus.

Setelah toksin diuraikan, toksin-toksin ini akan dikeluarkan dari liang-liang bulu usus ini dan kemudiannya akan di "flash-out" oleh air yang kita minum (sebagai agen flushing) melalui sistem perkumuhan badan.

Apa istimewanya Aloe Vera Gel Forever Living ini?

Aloe Vera Gel Forever Living merupakan pati Aloe Vera yang tulen. Forever Living merupakan syarikat pertama yang mendapat pengiktirafan cop mohor daripada IASC (International Aloe Science Committee) yang mengesahkan bahawa Aloe Vera Gel ini mempunyai kandungan Aloe Vera sebanyak 99.9%. 

Jadi dengan 99% kandungan aloe vera, bermakna setiap botol Aloe Vera Gel keluaran Forever Living sangat kaya dengan nutrien Saponins ini. Maka tidak hairanlah dengan mengamalkan Aloe Vera Gel keluaran Forever Living sangat berkesan di dalam membantu proses detoks usus kita.

Usus bersih, perut sihat badan sejahtera!


 πŸ‘‰nak diskaun 15%?
πŸ‘‰nak diskaun 35%?

πŸ’˜ Nak dapatkan produk?

πŸ’˜ Nak jadi ahli?
πŸ’˜Nak jadi pengedar dan bina rangkaian bisnes?

Anda pilih. Saya boleh uruskan untuk anda. πŸ˜‰

Peluang baik, kena rebut cepat-cepat,tau! 😁
πŸ“² 016 6603741
πŸ“² 016 6603741
πŸ“² 016 6603741

#foreverlivingproduct
#aloveraputrajaya



● call/whatsapp/telegram 016 6603741 ●

Share this PostPin ThisEmail This

No comments:

Post a Comment

Forever Dihatiku..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 Aloe Vera Putrajaya. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.